Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – CEEB – nowy obowiązek właścicieli/zarządców nieruchomości

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 czerwca 2021

Już 1 lipca 2021 r. rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.

Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.

Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet – www.zone.gunb.gov.pl – nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e‑dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie gminy/miasta właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym. Druki deklaracji do pobrania znajdują się na stronie internetowej https://www.gunb.gov.pl.

Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw kiedykolwiek uruchomionych przed 1 lipca 2021 r. W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

  • Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  • Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  • Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy;
  • Adres e-mail również opcjonalnie;
  • Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.

Pliki do pobrania

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Informacja

    Informacja

  • Powiększ zdjęcie Informacja

    Informacja

Odwiedzin:  2326453Osób Online: 8